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bio:

Visual artist Andrew Forster lives and works in Montreal. His work includes collaborative and cross-disciplinary projects, installation, performance, video, sculpture, design for theatre and interventions in public space. Current work has two primary directions: firstly, installation, video-installation, and movement-based performance shown in visual art and dance venues (both as solo work and in collaboration) and, secondly, text or typographical installations and multiples which range in scale from artist's books to indoor and outdoor architectural interventions in public space. A selection of video and audio work was encapsulated in a survey exhibition Duet-Trio-Quartet at the Saint Mary's University Art Gallery, Halifax in 2008. Early work includes: a touring production of Samuel Beckett's That Time (with artist Michael Fernandes); the development of the winning design in a competition for a new entrance to Place des Arts, Montreal (with architects Atelier Big City); a performance for 75 people entitled En masse, (with choreographer Suzanne Miller); and Ossip, a stage performance based on the poetry of Ossip Mandelstam.

Proposals for public space and responses to art-in-architecture and urban design competitions are an active engagement with urban issues and the field of design. Forster's critical writing about performance, visual art and design has appeared widely. Current research is about contemporary art as a critical practice in relationship to design, including recent writing on the design and architecture of Vito Acconci and Theaster Gates. In 2013 he founded Menlo Park, an online journal on art, design and landscape. He has participated as a team member or team leader in several invitational art or design competitions for public space.

web

main page (reluctant.ca)

video clips (vimeo channel)

writing (academia.edu page)

menlo park design journal (dormant)

l’Endroit indiqué (storefront gallery)

contact:

at(a)reluctant.ca


bio:

Andrew Forster est établi à Montréal. Son travail consiste en projets collaboratifs et interdisciplinaires, installations, performances, vidéos, photos et œuvres pour des espaces publics. Ses réalisations récentes se composent essentiellement de performances inspirées du mouvement pour des vidéos présentées lors d'événements consacrés à l'art visuel ou à la danse, ainsi que de propositions pour des concours d'intégration des arts à l'architecture et de design urbain. Il a étudié l'art visuel au Nova Scotia College of Art & Design, à Halifax et à la Jan Van Eyck Akademie, à Maastricht (Pays-Bas).

Certains de ses projets précédents, se composant principalement de faux et de contrefaçons biographiques délibérées, ont été incorporés à une exposition intitulée
Museum Stories au Power Plant, à Toronto. Parmi les plus récentes collaborations, on retrouve : une mise en scène de That Time de Samuel Beckett (avec Michael Fernandes); le projet lauréat du concours pour une nouvelle entrée de la Place des Arts de Montréal (avec les architectes de l'Atelier Big City) et En masse, performance pour 75 personnes (avec la chorégraphe Suzanne Miller). Par ailleurs, ses écrits critiques sur la performance, le design et les arts visuels ont paru dans plusieurs publications et catalogues (voir 'publications').